Narva Kreenholmi Gümnaasiumi õpirändeprojekt: õppides piirideta
Hispaania – Monda.
16. juulist 27. juulini 2018 osalesin Erasmus + programmi raames täiendkoolitustel Hispaanias, Marbella lähedal Monda linnas, Marbella Disainiakadeemias. Minu valitud kursuse teemaks sai “3D printimine”. See kursus toimus isegi ühele õpilasele. Kursusel tutvusime arvutiprogrammiga 3ds-Max, õppisime selles erinevaid mudeleid ehitama. Üks mudelitest trükiti 3D-printerile. Kursus oli inglise keeles. Kursusel omandatud oskused tulevad minu edaspidises töös kasuks.
Tatjana Saukova,
IT-spetsialist
Narva Krenholmi Gümnaasium.
Itaalia – Bologna.
Erasmus + programmi raames võtsin osa Põhja-Itaalias toimuvatest täiendkoolitustest. Koolitus teemal “Pehmed oskused” toimus 19.11-25.11 kaunis Itaalia kulinaarses pealinnas Bolognas, kus asub üks Euroopa vanimaid ülikoole.
Nädalasel kursusel osalesid õpetajad Poolast, Hispaaniast ja Eestist. Selle kursuse põhieesmärk oli parandada inimestevahelisi oskusi läbi rahvusvahelise grupi suhtlemise ja aktiveerida inglise keele. Kursusel õppisime erinevaid meeskonna loomise meetodeid, kuidas avalikku kõnet planeerida ja õigesti üles ehitada, et see õnnestuks. Praktiliste harjutuste ja reaalsete olukordade simulatsioonide kaudu saime grupis proovida konfliktide lahendamise tehnikaid ning tutvuda isegi neurolingvistilise programmeerimise (NLP) põhimõistetega.
Rühmatundide ja praktikate kava oli väga tihe. Iga päev oli pühendatud erinevale teemale. Lisaks õppimisele jäi meil aega ka Bologna erinevate ajaloo- ja kultuuriobjektide külastamiseks ning võimalus valida mõne teise linna külastamiseks Itaalias. Sain nautida Ferrara linna, mis on rikas suurepäraste renessansiaegsete vaatamisväärsuste poolest.
Usun, et kursus oli minu professionaalseks arenguks väga kasulik ja tõhus, sest tänapäeva maailmas on inimestevahelised oskused edu pandiks igas valdkonnas. Lisaks sõlmisin uusi tutvusi, mille tulemuseks võib olla viljakas koostöö ja võib-olla ka suhtlemine meie õpilaste tulevikus.
Jelena Alemajeva,
Inglise keele õpetaja
Narva Krenholmi Gümnaasium.
Portugal – Lissabon-Capuchos.
28. aprillist kuni 6. maini 2018 osalesin Erasmus + programmi raames täiendkoolitustel Portugalis, Lissaboni lähedal Capuchose külas. Kursuse teema “Tegevusmeetodid, mis parandavad motivatsiooni ja kvaliteeti õpikeskkondades” köitis minu kolleege Poolast, Sloveeniast, Lätist ja Soomest. Kursusel uurisime erinevates kooliainetes rakendatavaid loomemeetodeid, harjutasime emotsionaalsete komponentide kasutamist õppetöös, et luua klassis positiivset õhkkonda. Osaledes arvukatel koolitustel ja ettevõtmistel sai meie rahvusvaheline seltskond nii ühtseks, et kõik tundsid end mugavalt, ka need kolleegid, kes ei osanud piisavalt inglise keelt, sest seal oli toetus, austus ja usaldus. Oleme praktikas näinud, kui oluline on luua positiivne klassiruumi õhkkond ja hea rühma sidusus, et suurendada õpimotivatsiooni. Samuti oli oluline kolleegidega suhtlemine, Portugali haridussüsteemiga tutvumine, kooli külastamine ja loomulikult kultuuriprogramm, mis võimaldas lisaks ringreisile Lissabonis kuulata fadot (fado) , tõeliselt portugali muusika.
Meie rahvusvahelise grupi ühistöö jätkub e-Twinningu keskkonnas läbi projektitegevuste, milles loodetavasti osalevad ka Krenholmi Gümnaasiumi õpilased.
Tatjana Ivanova,
Inglise keele õpetaja
Narva Krenholmi Gümnaasium.
Kursused Maltal
23.-27.10.2017 osalesin Erasmus + programmi raames täiendkoolitustel Maltal. Kursuse teema "Juhend klassivaatluste läbiviimiseks" oli seotud ühe direktori tegevusega – tundides käimisega, et toetada õpetajate professionaalset arengut. Kursusel vaatasime, kuidas luua ja rakendada tunnivaatlussüsteemi, et hinnata, säilitada ja anda konstruktiivset tagasisidet. Kursusi rikastasid kolleegidega suhtlemine, kogemuste edasiandmine, kohaliku kultuuriga tutvumine. Saadud teadmised aitavad kaasa kasvatustöö süsteemi arendamisele koolis..
Urve Aya,
õppealajuhataja
Narva Krenholmi Gümnaasium.
Riia "pühad"
Erasmus+ toetatava õppejõudude akadeemilise mobiilsuse projekti raames võtsin osa kursustest "Teaching Russian in Europe: the development of kreativity and thinking", mis toimusid Riias 23.-29.07.2017. Võin öelda, et kursused olid minu kui õpetaja jaoks kasulikud ja huvitavad.
Mõtlemise ja loominguliste võimete arengut vene keele tundides tulid õppima kolleegid neljast riigist: Eestist, Hispaaniast, Tšehhist ja Slovakkiast. Kursused olid korraldatud nii, et me mitte ainult ei kuulanud loenguid, vaid osalesime aktiivselt ka õppimises, täites erinevaid ülesandeid: olime õpilaste rollis, analüüsisime tunde, arendasime oma tundi, proovisime kasutada uusi meetodeid, mille eesmärk on arendada. õpilase mõtlemis- ja loomevõimed. Meie õpetajad TA rühmast Aleksander Sokol, Marina Novokurskaja, Natalia Kovylina mitte ainult ei rääkinud huvitavalt TA lähenemisest õpetamisele, vaid vastasid kannatlikult ka arvukatele küsimustele, viisid läbi individuaalseid konsultatsioone.
Lisaks õppimisele oli rikkalik kultuuriprogramm: tutvumine Riia vaatamisväärsustega, ekskursioon Jurmalasse. Eriti on meeles suhtlus kolleegidega. Mõne päevaga saime sõpradeks.
Huvitav õppekava, ekskursioonid, uued tutvused ja mitteametlik suhtlemine kolleegidega – kõik see võimaldas mul süvendada teadmisi vene keele õpetamise meetoditest, avardada silmaringi ja kohtuda huvitavate inimestega.
Jekaterina Vassiljeva,
vene keele ja kirjanduse õpetaja
Narva Krenholmi Gümnaasium.
Nädal treening Firenzes
6.-11.11.2017 osalesin Erasmus + programmi raames nädalasel koolitusel Firenzes. Kursuse teema "Keeleõpetajate täienduskursus" oli seotud õpilaskesksete võõrkeele õpetamise meetodite uurimisega. Kursusel sain rohkem teada kommunikatiivsete tehnikate rakendamisest, autentsete materjalide kasutamisest klassiruumis, olin õpilase rollis, kogedes erinevaid meetodeid ja praktikaid.
Eriti kasulik oli võimalus jagada oma kogemusi kolleegidega teistest riikidest. Selle tulemusena kujundasin oma nägemuse kaasaegsetest võõrkeele õpetamise käsitlustest ning pärast kursuse läbimist kasutan saadud teadmisi aktiivselt oma tundides.
Viktor Šestakov,
Eesti keele õpetaja
Narva Krenholmi Gümnaasium.
Viini tahud
Erasmus + projekti raames võtsin osa seminarist "Edges of Vienna", mis toimus Austria pealinnas 21.-28.10.2017. Seminaril osalesid nii EL-i riikide esindajad kui ka kolleegid Venemaalt, Venezuelast, Mehhikost ja Hiinast.
Viin on Austria föderaalpealinn, selle kultuuriline, majanduslik ja poliitiline keskus. Viin on kongresside linn, rahvusvaheline keskus, kus asuvad OPECi ja OSCE peakorterid, ÜRO kolmas asukoht New Yorgi ja Genfi järel.
Seminari käigus tutvustati Austria pealinna mitmekülgsust. Kaasaegne Viin on valsside, kunstide, muuseumide, galeriide, peente pargiansamblite, majesteetlike templite, luksuslike elamute, teatrite, laiade väljakute ja puiesteede linn, millest pooled on hõivatud rohealadega, linn, mis on sõbralik kõigile oma elanikele ja arvukalt külastajaid.
Seminaril käsitleti üheks aspektiks õppimisvõimalusi Austrias. Välismaalastele on avatud ka mitmesugused koolid, kolledžid, tehnikakoolid ja ülikoolid. Statistika järgi on Austrias iga viies õpilane mõne teise riigi esindaja ja tänu riigi paindlikule poliitikale on paljudes õppeasutustes õpe tasuta.
Kokkuvõtteks soovin kõigile Krenholmi Gümnaasiumi õpilastele õppida võõrkeeli, inglise ja saksa keelt ning kasutada ära kõik ainulaadsed võimalused osaleda rahvusvahelistes projektides ja programmides.
Olga Garenskikh,
Saksa keele õpetaja
Narva Krenholmi Gümnaasium.
Uuel õppeaastal avaneb kaheksal meie kooli õpetajal võimalus süvendada oma teadmisi ja laiendada silmaringi tänu programmi Erasmus+ õpirändetoetusele. Projektitaotlus koostati õpetajate ühistööna selle aasta alguses. Õpirännetel osalevad vene keele ja kirjanduse õpetaja J. Vassiljeva, eesti keele ja kirjanduse õpetajad Jekaterina Ljauman ja Viktor Šestakov, võõrkeeleõpetajad J. Alemajeva, T. Ivanova ja O. Garenskihh, IT-spetsialist T. Saukova ja õppealajuhataja U. Aja. Esimene õpiränne toimub juba juulis, millest võtab osa J. Vassiljeva.
Erasmus+ on Euroopa Liidu haridus-, koolitus-, noorte- ja spordiprogramm aastateks 2014-2020. Programmi üks eesmärk on toetada EL-i hariduse ja koolituse valdkonna strateegilise raamistiku HK2020 eesmärkide saavutamist.